Passa al contingut principal

Joves periodistes a l'Escola de Les Corts




 Pujava emocionat les escales del metro cap a la Travessera de Les Corts. Ben a prop la mare em va portar al món fa unes quantes dècades. Vaig pensar que probablement molts dels nens amb qui parlaria aviat havien nascut al mateix lloc, a la Maternitat. Començava a ploure, de seguida ho faria a bots i barrals. Vaig entrar en un restaurant proper a l'Escola Les Corts per menjar. Sempre que faig sessions a la tarda tinc problemes per dinar perquè no puc fer-ho a casa. Era un lloc senzill, tipus taverna,  tot decorat amb fotografies de toreros i futbolistes, i amb un menú interessant.




A quarts de tres ja era a l'escola i la Rosa Maria Forner m'acompanyava a la biblioteca on vaig esperar els nens.
Em van cosir a preguntes. Havien treballat el gènere de l'entrevista i es van comportar com autèntics periodistes. Puc dir que vaig participar en una veritable roda de premsa. Es van interessar molt per com és la feina de l'escriptor. I també per quants llibres havia escrit (20), quin és el primer llibre que vaig publicar (De miradas imprecisas), quin és el llibre que m'estimo més (El secret del planeta Moix), quin autor els recomanaria (Eulàlia Canal). Cal dir que, quan vaig pronunciar el nom de l'Eulàlia, va haver un assentiment unànime. A tots els havia agradat molt El cargol fabufantàstic, un llibre realment preciós que havien llegit el curs passat.
I moltes més preguntes que van reflectir en els treballs de classe, alguns dels quals em van enviar.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Roc i l'escala de les portes secretes

Sóc de l'opinió que l' Eulàlia Canal està destinada a convertir-se en una clàssica contemporània de la literatura infantil i juvenil catalana. M'encanta tornar a llegir una i altra vegada llibres seus com ara  Un petó de mandarina (premi Barcanova 2007), Un somni dins un mitjó, Un poema a la panxa, La nena que només es va poder endur una cosa, Els fantasmes de casa els avis  o Els fantasmes no truquen a la porta (Premi de la Crítica Serra d'Or 2017), per posar només alguns exemples. El llibre que he llegit més vegades és Roc i l'escala de les portes secretes , publicat a la col·lecció Nandibú , de Pagès editors , amb il·lustracions d' Elena Ferrándiz . L'esquema de l'argument és ben senzill. En Roc es queda uns dies a càrrec d'un veí perquè els pares han marxat a l'Índia per adoptar una nena. En aquest temps descobreix que una nena emigrant i sense papers s'amaga a l'edifici. La denúncia d'un altre veí fa que la policia d

Quan la vida s'embolica: Allò de l'avi, novel·la juvenil d'Anna Manso

Què passaria si la persona que més estimes del món fos molt diferent de com te l'imagines? Què passaria si descobrissis que la persona que més estimes del món té una part fosca? Què passaria si aquesta persona hagués fet alguna cosa que convertís la teva vida en un embolic de dimensions còsmiques? L'escriptora Anna Manso entra en la ment del Salva Canoseda, un noi de setze anys que protagonitza en primera persona la novel·la Allò de l'avi , que va guanyar el Premi Gran Angular 2016, un dels premis de major prestigi de la literatura juvenil. El Salva viu com un rei gràcies a l'avi, al que adora. És un fatxenda, poc treballador i poc estudiós. Popular a l'institut, paga als companys perquè li facin deures i treballs. Té una targeta de crèdit que pot fer servir com vulgui. Però alguna cosa amenaça la seva felicitat quan es descobreixen assumptes poc edificants als negocis de l'avi. El Salva es toparà de cop amb la realitat més crua. Una realitat que,

Un somriure a Quatre Vents

El cicle de visites a les escoles es va acabant quan tenim a tocar el final de curs i la primavera es retira lentament. He arribat a l'estació de tren de Granollers - Canovelles i, mentre espero l'Elena, d'Animallibres, cerco inútilment un lloc per prendre un cafè amb llet. Pel camí cap a l' Escola Quatre Vents anem parlant de la reutilització o socialització del llibre literari a les escoles. Els escriptors ens hem pronunciat repetidament en contra d'aquesta pràctica que lesiona els nostres drets i que considerem que no és una bona eina pedagògica. Finalment hem començat a mobilitzar-nos. Aviat parlaré a bastament d'aquest tema. En Pere, el mestre, em presenta als alumnes de la classe de cinquè, un grup tan divers que em sembla que he de fer una intervenció davant l'assemblea general de les Nacions Unides. La fotografia parla per si sola. Els nens han llegit El somriure de la Natàlia i han arribat a classe carregats de preguntes. Hem parlat de co