dijous, 31 d’agost de 2017

Presentem El sembrador d'estrelles



Avui us vull parlar d'un llibre que acaba de sortir de la impremta. Calent, calent, com un plat de macarrons acabats de fer. El llibre es titula EL SEMBRADOR D'ESTRELLES, l'he escrit jo i l'ha dibuixat la Laura Borràs.  Ha estat publicat per l'editorial Mosaics.

Un mosaic és una decoració feta de petites peces de diferents colors i materials, és un art molt antic, a casa nostra es conserven alguns mosaics que van fer els romans. Però l'editorial utilitza aquest nom com una metàfora, se sembla a una comparació. El nom Mosaics serveix per identificar la nostra societat actual, formada per persones molt diferents, de països, cultures i religions diversos, tots units en un mateix territori que estimem, com les petites peces de terracota, de vidre o de metall que formen un dibuix. Si falta alguna peça el dibuix no està complet. Els éssers humans ens necessitem els uns als altres amb els nostres defectes, amb les nostres virtuts i amb les nostres diferències. Per això ens agrada el nom: Mosaics.

La Laura fa molts anys que es dedica a la pintura i al dibuix. És tota una artista que, a més de fer llibres, també fa tasses, samarretes i toca la guitarra. I fa classes de traducció a la universitat. Ja veieu, com a bona artista que és té el cul inquiet, així que va de la guitarra a les lletres i de les lletres a les aquarel·les. I ho fa tan bé, que fins i tot li van donar un premi molt important a la Fira Internacional del Llibre Infantil i Juvenil de Bolonya, la més important del món. I us explicaré un secret: estima tant els animals, que només menja vegetals.

I què us diré de mi. Jo sóc un malalt de lletra, m'agrada escriure de tot una mica: poesia, teatre, contes, novel·les. M'encanta imaginar, pensar històries. Cada setmana surto tres dies a caminar durant més de dues hores. Quina meravella! Són les millors hores per pensar els guions de les meves aventures literàries. He publicat uns quants llibres, aquest és el que fa 25. També m'agrada molt llegir. Llegint, m'ho passo pipa. I també anar al cine i al teatre. Us diré un altre secret: Jo volia ser director de teatre, però no sempre els nostres desitjos es fan realitat.

Això lliga amb el que us volia dir ara. Us vull explicar una mica de què va el llibre, però sense desvetllar-vos els secrets, perquè a l'editorial, a la Laura i a mi ens agradarà molt que el llegiu, i també que el compreu perquè així l'editorial podrà seguir publicant altres llibres, la Laura podrà seguir dibuixant i jo podré seguir escrivint.

Heu tingut mai un desig molt fort, molt fort? Un desig d'alguna cosa que sembla impossible? Un desig que no us deixa pensar en res més? Doncs, a en Tià li passa això. En Tià és un nen que deixa de parlar arran de la mort del seu pare, emmalalteix i sembla que el pou de tristesa en el què ha caigut no tingui fi. Fins que un dia una merla li deixa una llavor a la mà perquè la planti: quan la llavor floreixi, el desig que demani es farà realitat.  L'amor, l'amistat i l'acte d'escriure és el que ajuda en Tià a madurar, superar el dol i continuar endavant. Amb EL SEMBRADOR D'ESTRELLES hem volgut fer un cant a la vida, a l'esperança i a la superació individual i col·lectiva.




6 comentaris:

  1. Gràcies! Aniré a la presentació dissabte. Em sembla molt interessant el tema del teu últim llibre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Montse, disculpa que hagi trigat tant a escriure't, però vaig estar molt enfeinat acabant un llibre i després els esdeveniments del país han fet que no estigués gaire per la literatura.
      Per cert, tinc molta família i amics a Rubí

      Elimina
  2. Felicitats Rodolfo! Quin post tan poètic. Enhorabona pel nou llibre.
    Núria Albertí

    ResponElimina
  3. Rodolfo, quin tema tan bonic. Cercaré el llibre per la meva filla i per mi. La teva història m'ha commogut avui, allò que explicaves sempre contes. A mi també m'ha passat sempre i tinc un conte a mitges. Amb ajut teu segur que trobaria la manera d'acabar-lo bé.
    Espero conéixer-te aviat i m'acomiado amb una pregunta:
    I qui conta contes al contacontes, pobre?
    Cris

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Cris pel teu comentari. El sembrador d'estrelles és el meu llibre preferit perquè és un dels llibres on he posat més de mi, més del cor. I he tingut la sort de comptar amb una magnífica editorial i una magnífica il·lustradora.
      Ningú conta contes al contacontes. Nosaltres trobem els contes a la vida. Sempre hi son, si els busques, els trobes.

      Elimina