Sempre que puc m'agrada celebrar la Diada de Sant Jordi a la meva ciutat. Enguany vaig tenir la sort de compartir les primeres hores del matí amb els alumnes de tercer i quart de primària de l'Escola Torre
Balldovina. Havien llegit La colla del fantasma Barruf i La font del cedre, dos llibres on Santa Coloma de Gramenet té molt a veure encara que no ho sembli a primera vista. En el primer cas, el vaixell d'en Barruf es diu Puig Castellar, com la muntanya colomenca, i hi ha una escombra que es diu Laietana, en homenatge als ibers laietans, que van ser-ne els primers pobladors. En el segon cas, vaig tenir molt present la Font de l'Alzina, a tocar del barri de les Oliveres, i el grup de socis del Centre Excursionista Puigcastellar que treballen voluntàriament per mantenir en bon estat el Torrent de les Bruixes i que fan una feina impagable de recuperació de fonts naturals malmeses. Una d'aquestes persones, l'Alfons Martínez, ja no està entre nosaltres. Serveixi aquest article per recordar la seva aportació al media ambient natural colomenc.
L'Escola Torre Balldovina és el centre docent colomenc on he anat més vegades a fer fòrums amb els
alumnes. Any rere any em regalen entusiasme i energia per seguir escrivint per a nens i joves. Les lectures en profunditat que fan dels llibres es projecten en preguntes molt ben orientades per conèixer de prop el món de l'autor, perquè els alumnes tinguin una visió realista del fet d'escriure i crear històries. L'activitat és sempre molt participativa perquè m'agrada fomentar el diàleg i l'intercanvi d'idees.
L'Escola ha entès el valor que té el fet que cada alumne tingui el seu propi llibre perquè és una manera d'educar-los en la creació de la biblioteca personal, la qual cosa impulsa la creació de nous lectors, afavoreix la lectura fora de l'àmbit escolar, la lectura privada, la relectura, el fet de llegir com a activitat formativa individual i com a lleure. La lectura, a més de subministrar entreteniment, és especialment capaç de nodrir la intel·ligència del lector i afavorir capacitats com la imaginació i l'atenció, d'enriquir el seu vocabulari, de dotar la capacitat de pensament i de fer-li millorar l'escriptura, a més de facilitar la reflexió i el debat des del gaudi personal i des de l'expressió de la pròpia llibertat.
Acabades les sessions, em van regalar una rosa, un quadre fet amb collage i un punt de lectura preciós fet amb la mateixa tècnica.
A la tarda, moltes nenes i molts nens van passar per la fira de Sant Jordi a la plaça de la Vila perquè els signés altres llibres que havien adquirit. Va ser un dia rodó.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada